Ryanair będzie pierwszym przewoźnikiem, do którego trafi model 737 MAX 200, oparty na udanej wersji 737 MAX 8. Odbiór samolotu przez linię planowany jest na wiosnę 2019 rok.
Samoloty 737 Max 200, nazywane przez Boeinga „Gamechanger”, będą nieco podobne do tych w wersji 737-800, które cieszą się dużym popytem wśród klientów. Dzięki nowym silnikom CFM oszczędność paliwa w MAX-ach 200 ma dochodzić do 13% względem poprzedniej, używanej przez Ryanair wersji samolotu. Maszyny mają także być cichsze. Co ważne dla przewoźnika – samolot pomieści 200 osób, czyli 11 miejsc więcej niż MAX-y 8. W sumie pozwoli to liniom uzyskać 5 proc. niższych kosztów operacyjnych.
Boeing opracował model 737 MAX 200 w odpowiedzi na potrzeby szybko rozwijającego się sektora tanich linii lotniczych, który według prognoz ma stanowić 35% wszystkich przewoźników. Oprócz zamówionych 110 Boeingów 737 Max 200 (lub zamiennie – Max 8), przewoźnik zagwarantował sobie opcję na zakup kolejnych 100 sztuk samolotów tego typu.
Ryanair ogłosił także, że nowe boeingi 737 MAX “Gamechanger”, które mają być dostarczone na wiosnę 2019 roku, wyposażone będą w fotele typu “Zodiak slimline”. W tego typu fotele wyposażone są już samoloty Boeing 737-800, którymi obecnie lata przewoźnik. Dzięki nowej aranżacji i stylizacji wnętrz nowych boeingów, będzie w nich więcej miejsca – zarówno na nogi, jak i w schowkach na bagaże. Oprócz zamówionych 110 Boeingów 737 Max 200, przewoźnik zagwarantował sobie opcję na zakup kolejnych 100 sztuk samolotów tego typu.
W rekordowym, 2017 roku, Boeing dostarczył łącznie 529 maszyn, w tym 74 MAX-ów. 737 MAX jest najszybciej sprzedającym się samolotem w historii Boeinga. Zgromadził ponad 4300 zamówień od 92 klientów. W 2017 roku flotę LOT-u zasiliły
dwa z sześciu Boeingów 737 MAX 8.