Nawet 3,2 mld dolarów na inwestycje lotniskowe w Indiach. To i tak za mało - Rynek Lotniczy
 
Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Nawet 3,2 mld dolarów na inwestycje lotniskowe w Indiach. To i tak za mało


Wstecz Dalej

Autor:

Justyna Urbaniak

Data publikacji:
2018-03-19 16:10
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Nawet 3,2 mld dolarów na inwestycje lotniskowe w Indiach. To i tak za mało
fot. Pixabay
Indie odczuwają olbrzymi skok w ruchu lotniczym. Kraj potrzebuje nowych lotnisk, terminali, nowej infrastruktury airside, mierzy się też z problemami dotyczącymi niewystarczającej liczby personelu. Wszystko to jest niezbędne, by zapewnić bezpieczeństwo i płynną podróż milionom podróżnych korzystających z tamtejszych lotnisk.
Aby poradzić sobie z prognozowanym wzrostem liczby pasażerów o 55 proc., rząd Indii zaplanował prawie trzykrotność wydatków na modernizację infrastruktury lotniskowej do 2022 r., w porównaniu z poprzednim czteroletnim okresem.

– Indyjski Urząd Lotnictwa Cywilnego (AAI) planuje wydać ponad 21 000 crore (3,2 miliarda dolarów) w latach 2018–2022 na budowę nowych terminali i rozbudowę istniejących lotnisk – przyznali przedstawiciele urzędu.

Ale czy to wystarczy?

Niektóre z najważniejszych lotnisk w Indiach, takie jak te w Delhi i Bombaju, są obsługiwane przez prywatne firmy, mimo że nadal są regulowane przez AAI.

Na wszystkich lotniskach w Indiach, w tym prywatnych, można obsłużyć rocznie mniej niż 300 milionów ludzi. Oczekuje się, że liczba ta przekroczy 400 milionów w ciągu najbliższych trzech do czterech lat. AAI chce obsłużyć ponad połowę prognozowanego wzrostu na swoich lotniskach.

W tej sytuacji prawie 40 proc. najbardziej ruchliwych lotnisk w Indiach, w tym w stolicy kraju i Chennai w Tamil Nadu prawdopodobnie przekroczy swoją przepustowość w ciągu najbliższych kilku lat.

– Sektor rośnie o 20 proc. rok do roku. Jeśli spojrzeć na dane, każde lotnisko osiągnie maksymalną wydajność w ciągu najbliższych trzech do czterech lat. Delhi już znajduje się w potrzebie rozszerzenia przepustowości o obsługę dodatkowych 15 milionów pasażerów. Chennai także będzie potrzebować infrastruktury, do obsługi kolejnych 5 milionów podróżnych – powiedział Mark Martin, szef firmy konsultingowej zajmującej się lotnictwem – Martin Consulting.

Wszystkie porty do rozbudowy

Tymczasem ruch pasażerski rośnie nawet poza największymi miastami. Do 2022 r. AAI planuje utworzyć nowe terminale na dziewięciu lotniskach, w tym w Guwahati i Ahmedabad.

– W następnym roku finansowym rozpoczniemy projekty budowy nowych terminali o łącznej wartości przekraczającej 175 000 crore (2,3 miliarda dolarów) – powiedział urzędnik. Plan obejmuje także rozbudowę istniejących terminali na ośmiu lotniskach, takich jak w Chennai i Jaipur. – Obiekty te muszą być gotowe na szybko rosnące potrzeby rynku – przyznali przedstawiciele AAI.

Oczekuje się, że liczba cywilnych samolotów w Indiach podwoi się w ciągu następnych czterech lat, a linie lotnicze dodadzą do swoich flot ponad 500 samolotów. W chwili obecnej w kraju jest około 450 samolotów. AAI chce teraz utworzyć 27 nowych płyt postojowych, aby pomieścić ponad 270 kolejnych samolotów.

Kontrola ruchu lotniczego do pilnej poprawy

Innym powodem, dla którego AAI musi zwiększyć swoje możliwości, jest zarządzanie ruchem lotniczym.

Służby żeglugi powietrznej i nadzór nad kontrolą ruchu lotniczego (ATC) w Indiach zapewnia rząd. ATC jest jednym z dwóch kluczowych czynników wpływających na terminowość operacji lotniczych. Tymczasem to właśnie niewydajny system kontroli ruchu lotniczego był przyczyną 17 proc. wszystkich opóźnień lotów w styczniu 2018 r. i 19 proc. w grudniu 2017 r.

– Pojawiła się propozycja, aby służby żeglugi powietrznej były niezależne od AAI. Rząd musi to zrobić. Nawigacja lotnicza musi być oddzielona, ​​niekoniecznie sprywatyzowana – powiedział Martin.

Przewiduje się, że do 2030 roku wszystkie metropolie w Indiach będą potrzebowały drugiego lotniska. W tym samym roku Bombaj i Delhi będzie się musiało szykować do otwarcia trzeciego portu.



Kongres Rynku Lotniczego
 

Lotnictwo cywilne to niezwykle dynamicznie rozwijająca się gałąź naszej gospodarki. Łączna liczba pasażerów na polskich lotniskach w minionym roku osiągnęła rekordowy wynik 40 milionów osób. O tym jak dalej wspierać ten proces rozmawiać będziemy podczas Kongresu Rynku Lotniczego, który odbędzie się 12 września w Warszawie.

Kongres (wcześniej jako Forum Lotnicze) już od 2015 roku jest jedyną tej skali płaszczyzną do dyskusji między instytucjami rządowymi, organizacjami i podmiotami gospodarczymi na temat najważniejszych kwestii mających miejsce na rynku lotniczym w Polsce i za granicą.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie www.kongresrynkulotniczego.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
1,1 biliona dolarów kosztują inwestycje lotniskowe na całym świecie

Infrastruktura i lotniska

1,1 biliona dolarów kosztują inwestycje lotniskowe na całym świecie

Justyna Urbaniak 16 marca 2018

ACI opublikował listę najlepszych lotnisk 2017 roku

Infrastruktura i lotniska

ACI opublikował listę najlepszych lotnisk 2017 roku

Justyna Urbaniak 15 marca 2018

Lotniska w irackim regionie Kurdystanu ponownie otwarte

Infrastruktura i lotniska

Lotniska w irackim regionie Kurdystanu ponownie otwarte

Justyna Urbaniak 14 marca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS