Partner serwisu
Biznes i przemysł

Lufthansa: 250 mln euro za połowę Alitalii

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-11-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Reuters

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Lufthansa: 250 mln euro za połowę Alitalii
fot. Alitalia
Spółka Alitalia, która w czasie 70-letniej historii działalności nie wypracowała zysku, jest w trakcie restrukturyzacji. W gronie siedmiu kandydatów zainteresowanych kupnem włoskich linii znalazła się Lufthansa, która miała zaproponować 250 mln euro w zamian za przejęcie części floty i połowy załogi liczącej 12 tys. osób. 

16 października Lufthansa Group wysłała list z ofertą na utworzenie nowej spółki, na bazie upadającego włoskiego przewoźnika, Alitalii. Nowa firma miałaby nazywać się NewAlitalia. Niemiecki gracz jest jednym z siedmiu kandydatów zainteresowanych kupnem włoskich linii. Wśród oferentów obok niego wymieniano m.in. Ryanaira, Hainan Airlines, Air China, Air France oraz Turkish Airlines. I jak widać, Lufthansa prędko nie daje za wygraną. Linia właśnie zaproponowała 250 mln euro za przejęcie części floty i 6 tys. załogi. Jak informuje Reuters,przedstawiciele kierownictwa Lufthansy spotkali się zresztą we czwartek z trzema komisarzami Alitalii w celu dla omówienia tej propozycji częściowego przejęcia.

Według jednego z informatorów agencji, nie było to pierwsze spotkanie między stronami. Do tej pory negocjacje nie doprowadziły jednak do znacznego postępu. Zgodnie z ustaleniami niemiecka linia chce zachować ok. 100 samolotów z liczącej 123 maszyny floty Alitalii. Lufthansa nie jest zainteresowana usługami naziemnymi i przejmie jedynie odchudzoną wersję Alitalii. 

Niemcy mieliby także korzystać z  lotniska Rzym-Fiumicino jako dodatkowej bazy, oferując z niej połączenia przez Atlantyk do Ameryki Północnej i Południowej. Lotniska w Mediolanie zapewniałyby transport bez przesiadek i dostarczałyby podróżnych na dłuższe trasy. 

Narodowy przewoźnik Włoch od wielu miesięcy nie może porozumieć się ze swoimi pracownikami. Załodze zaproponowano cięcia w pensjach i ograniczenia w zatrudnieniu w zamian za uratowanie firmy przed upadłością. Pensje planowano obniżyć o 8 proc., a pracę miało stracić około 1,5 tys. z liczącej 17 tys. osób załogi. Alitalia była pod nadzorem lotniczego giganta, linii Etihad, które były jednocześnie największym udziałowcem. Pomimo procesu restrukturyzacji, jaki przechodziła Alitalia, spółka była trwale deficytowa. Sprawie sprzedaży Alitalii przyglądamy się tutaj
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lufthansa Group potwierdza zakup 41 proc. udziałów ITA Airways

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa Group potwierdza zakup 41 proc. udziałów ITA Airways

Piotr Bożyk 26 maja 2023

Lufthansa: Rentowność ITA to długi proces

Biznes i przemysł

Lufthansa: Rentowność ITA to długi proces

Mateusz Kieruzal 19 maja 2023

ITA Airways jak Alitalia. Strata 486 mln euro

Biznes i przemysł

ITA Airways jak Alitalia. Strata 486 mln euro

Mateusz Kieruzal 17 kwietnia 2023

Zobacz również:

Oferta Lufthansy na Alitalię „najbardziej obiecująca”

Biznes i przemysł

Oferta Lufthansy na Alitalię „najbardziej obiecująca”

Magdalena Wosińska 17 kwietnia 2018

Wizz Air zainteresowany Alitalią, ale tylko na krótkich i średnich trasach

Biznes i przemysł

Air France nie będzie walczyć o Alitalię

Biznes i przemysł

Air France nie będzie walczyć o Alitalię

Magdalena Wosińska 15 stycznia 2018

Pozostałe z wątku:

Lufthansa Group potwierdza zakup 41 proc. udziałów ITA Airways

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa Group potwierdza zakup 41 proc. udziałów ITA Airways

Piotr Bożyk 26 maja 2023

Lufthansa: Rentowność ITA to długi proces

Biznes i przemysł

Lufthansa: Rentowność ITA to długi proces

Mateusz Kieruzal 19 maja 2023

ITA Airways jak Alitalia. Strata 486 mln euro

Biznes i przemysł

ITA Airways jak Alitalia. Strata 486 mln euro

Mateusz Kieruzal 17 kwietnia 2023

Zobacz również:

Oferta Lufthansy na Alitalię „najbardziej obiecująca”

Biznes i przemysł

Oferta Lufthansy na Alitalię „najbardziej obiecująca”

Magdalena Wosińska 17 kwietnia 2018

Wizz Air zainteresowany Alitalią, ale tylko na krótkich i średnich trasach

Biznes i przemysł

Air France nie będzie walczyć o Alitalię

Biznes i przemysł

Air France nie będzie walczyć o Alitalię

Magdalena Wosińska 15 stycznia 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5