Mimo zakończenia szczytu wakacyjnego, popularność lotów z warszawskiego portu nie maleje. We wrześniu, podobnie jak miesiąc wcześniej, port obsłużył 24 procent pasażerów więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego – informuje Lotnisko Chopina.
We wrześniu tego roku z usług stołecznego lotniska skorzystało 1,65 mln osób. W ciągu trzech kwartałów 2017 roku w warszawskim porcie odprawiono 12,05 mln pasażerów, co stanowi wzrost o 24,5 proc.
W okresie od stycznia do września 2017 roku w ruchu międzynarodowym podróżowało 10,42 mln pasażerów (wzrost o ok. 20 proc.), a w ruchu krajowym 1,62 mln (wzrost o 68 proc.). Obecnie co czwarty pasażer korzysta z Lotniska Chopina, jako portu tranzytowego.
– Obserwowany wzrost wynika w głównej mierze z większej liczby i częstotliwości połączeń, większych maszyn wykonujących loty oraz lepszego wypełnienia samolotów. To również efekt dużego zainteresowania Polaków spędzeniem urlopu za granicami kraju – mówi Hubert Wojciechowski, dyrektor biura marketingu i PR Lotniska Chopina. – Bardzo cieszy nas fakt, że tak duża liczba pasażerów traktuje nasze lotnisko, jako hub, punkt przesiadkowy – dodaje.
We wrześniu warszawski port wprowadził ważne i praktyczne udogodnienia dla pasażerów – źródełka z darmową wodą pitną oraz telefony, z których można wykonywać bezpłatne połączenia na krajowe numery stacjonarne i komórkowe.
Wcześniej informowaliśmy również
o rekordowych wakacjach na stołecznym lotnisku. Najpopularniejszymi kierunkami tego lata okazały się Grecja (w pierwszej dziesiątce znalazło się aż 7 greckich miejscowości), w przypadku lotów czarterowych, i Londyn – wśród lotów regularnych. Warszawski port lotniczy już wcześniej informował o wysokim prawdopodobieństwie osiągnięcia w wakacje rekordowych wyników. W czerwcu oddana została strefa kontroli dokumentów Straży Granicznej dla pasażerów odlatujących z Warszawy. Liczba dostępnych stanowisk wzrosła tym samym z 10 do 18.