Aircalin, przewoźnik z siedzibą w Numei na francuskim terytorium zależnym Nowej Kaledonii, potwierdził zamówienie dwóch wąskokadłubowych samolotów A320neo i dwóch szerokokadłubowych A330-900.
Airbus A320neo napędzany silnikami Pratt & Whitney, przewożący 168 pasażerów, będzie latał na trasach regionalnych do Australii, Nowej Zelandii i wysp Oceanii. A330neo będzie miał 26 miejsc w klasie biznesowej, 21 w klasie premium i 244 w klasie ekonomicznej. Linie Aircalin planują wykorzystać go do przewożenia pasażerów do przesiadkowych portów lotniczych w Japonii.
A330neo jest wyposażony w silniki Rolls-Royce Trent 7000 najnowszej generacji, nowe skrzydła i nową kabinę. Jedną z głównych zalet tej maszyny jest ograniczenie zużytego paliwa o 14% – oznacza to, że, jak twierdzi producent – „jest najbardziej ekonomicznym kosztowo samolotem szerokokadłubowym w segmencie maszyn małej i średniej wielkości”.
W rodzinie A320neo zastosowano najnowocześniejsze technologie, w tym silniki nowej generacji i końcówki skrzydeł typu „Sharklet”, które już teraz zapewniają przynajmniej 15-procentowe zmniejszenie zużycia paliwa z perspektywą ograniczenia o 20% do 2020 roku. Ponad 5,2 tys. zamówień złożonych przez 95 klientów od premiery w 2010 roku oznacza, że rodzina A320neo zdobyła około 60-procentowy udział w rynku.
Airbus rozpoczął już także
produkcję najnowszego modelu A330neo – typu A330-800. A330-800 pozwoli na zaoszczędzenie 14% paliwa w porównaniu do obecnego modelu A330. Zmniejszone zostaną również koszty utrzymania samolotu. Pasażerowie będą mogli cieszyć się wielokrotnie nagradzaną nową kabiną Airspace, inspirowaną Airbusem A350 XWB. Jak zapowiada firma, lot najnowszym A330 będzie wyjątkowo komfortowy i cichy.