Z nieoficjalnych doniesień wynika, że Grupa International Airlines (IAG), będąca właścicielem m.in. linii lotniczych British Airways, Iberia i Vueling, planuje podwyższenie swojej oferty na przejście Norwegian Air Shuttle.
Norwegian odrzucił już wcześniej
dwie propozycje zakupu udziałów od IAG. Jednocześnie założyciel i dyrektor generalny przewoźnika Bjorn Kjos przyznał na dorocznym spotkaniu akcjonariuszy norweskich, które odbyło się w tym miesiącu, że "po właściwej cenie wszystko jest na sprzedaż".
Według doniesień obecna oferta IAG jest o 31,7 proc. wyższa od poprzedniej. Grupa ma zaoferować za każdą akcję skandynawskich linii lotniczych 330 koron szwedzkich. W sumie chodzi o transakcję opiewającą na 1,78 mld dolarów.
IAG w zeszłym miesiącu kupił 4,6 proc. udziałów w kapitale norweskim, co miało być przyczynkiem do rozmowy o przejęciu całości udziałów.
Norwegian pogrążony jest w masowej transatlantyckiej ekspansji, której celem jest odwrócenie losu firmy poprzez replikację taniego modelu, który działał na połączeniach europejskich.
Linia gwałtownie odrzuciła też oświadczenie szefa linii lotniczych Ryanair, Michaela O'Leary'ego, który stwierdził, że do końca 2018 r. Norwegian "zepsuje się" z powodu rosnących cen paliw.
W 2017 roku skandynawskie linie lotnicze przewiozły 33 miliony pasażerów, z kolei grupa IAG – 105 milionów. IAG odnotował też zysk operacyjny w wysokości 3 015 mln euro (2 655 mln funtów). Analitycy przewidywali natomiast, że będzie to kwota sięgająca 3 046 mln euro. Przychody grupy wzrosły o 1,8%, choć sam spadek zaliczył British Airways.