Superjumbo w barwach Emirates, mogące pomieścić 516 pasażerów, powraca na bezpośredniej trasie między Dubajem i Houston. Pierwsza podróż na tej destynacji samolotem A380 miała miejsce w 2014 roku. Ze względu na spadek ceny ropy dubajski przewoźnik postanowił wymienić maszynę na Boeinga 777-300 ER. Trasa jednak znów stała się rentowna, dlatego Emirates wracają do superjumbo.
– Widzieliśmy odbicie rynku energii i silny popyt na i z Houston – powiedział przedstawiciel Emirates w e-mailu. – Ponadto przez ostatnie dwa lata ciężko pracowaliśmy, aby zdywersyfikować portfel klientów korporacyjnych poza sektor energetyczny, co stymuluje wzrost popytu – dodał przy tym. Linie wznowią flagową usługę Airbus A380 między Houston, Texasem i Dubajem od 1 czerwca.
Houston i Dubaj są dużymi ośrodkami naftowymi. Ze względu na odzyskanie sektora energetycznego Emirates zdecydowało się na ulepszenie trasy za pomocą A380. Usługa między oboma miastami będzie funkcjonowała codziennie. W tym samym dniu, w którym A380 powraca na trasę Houston, przewoźnik uruchomi także loty bezpośrednie między Newark (EWR) a Dubajem, które będą obsługiwane 777-300ER. Emiraty A380 na trasie Houston zaoferuje aż 516 miejsc: 14 prywatnych apartamentów w pierwszej klasie, 76 płaskich siedzeń w klasie biznes i 426 w ekonomicznej. Daje to ponad 160 dodatkowych miejsc w porównaniu z Boeingiem 777-300ER.
Na początku lutego przedstawiciele Emirates
podpisali z Airbusem Memorandum of Understanding na zakup 20 A380 z opcją na 16 dodatkowych maszyn. Całkowita wartość transakcji wynosi 16 miliardów dolarów po cenach katalogowych. Dostawy rozpoczną się już w 2020 r. Zamówienie ma duże znaczenie dla programu A380, ponieważ zabezpiecza produkcję samolotu przez kolejne 10 lat. Producent liczył, że transakcja dojdzie do skutku, inaczej bowiem musiałby zrezygnować z maszyny. Od lat bowiem spekuluje się o rentowności programu. Produkcję zmniejszano dwukrotnie z powodu małego popytu. Airbus starał się obniżyć koszty produkcji, aby zachować wolniejsze tempo montażu.
Już teraz linie Emirates dysponują flotą 101 Airbusów A380 i oczekują na dostawę 41 zamówionych wcześniej maszyn. Biorąc pod uwagę najnowsze zamówienie, udział przewoźnika w programie A380 wynosi 178 samolotów o łącznej wartości ponad 60 mld dolarów.