Brazylijski producent w ubiegłym roku dostarczył 210 samolotów, czyli o ponad 6 procent mniej niż w 2016 roku. 101 to maszyny regionalne.
Przewoźnicy odebrali 79 E175, 12 A190 i 10 E195. Pozwoliło to przekroczyć liczbę 1400 odrzutowców. Największymi odbiorcami koncernu byli: SkyWest, United Airlines Horizon i American Airlines.
Tylko w IV kwartale Embraer dostarczył 73 maszyny, 50 dyspozycyjnych i 23 regionalnych. W segmencie samolotów dyspozycyjnych Embraer przekazał 109 maszyn — 37 dużych Legacy i Lineage i 72 mniejszych Phenom. Firma wywiązała się z harmonogramu, wszystko jednak dzięki dobrej pierwszej połowie roku.
W kwietniu Brazylijczycy dostarczą pierwszy samolot z rodziny E2, 190-E2, który trafi do floty skandynawskiego Wideroe. Producent uzyskał do dziś potwierdzone zamówienia na 280 samolotów tej rodziny: sto 175-E2 od SkyWest, 74 190-E2 od 6 klientów (m.in. Air Costa z Indii i Hainan Airlines z Chin) i 106 195-E2 od 5 klientów (Air Costa, Azul z Brazylii). Liczba opcji na E2 wynosi 287.
W końcu grudnia łączny portfel zamówień dotyczył 435 samolotów regionalnych o wartości 18,3 mld dolarów, o 2,7 proc. mniej w porównaniu ze stanem z 30 września.
Rok 2017 Embraer zakończył mocnym akcentem również z innego powodu. Brazylijski producent
potwierdził, że prowadzi rozmowy z Boeingiem na temat ewentualnej fuzji. Jak podały spółki w komunikacie, ewentualne porozumienie podlegałoby jeszcze zatwierdzeniu przez brazylijski rząd i organy regulacyjne, jak również przez zarządy obydwu spółek i akcjonariuszy Embraera. Firmy zapowiedziały również, że nie mają zamiaru komentować sprawy do momentu zakończenia transakcji.
Dla przyszłego partnera Embraera miniony rok z pewnością był rekordowy. Boeing
zakończył rok 2017 z rekordową liczbą 912 zamówień, wycenianych na 134,8 miliarda dolarów po cenach katalogowych. Dostarczył także więcej samolotów komercyjnych niż jakikolwiek producent w ciągu ostatnich sześciu lat.