Partner serwisu
Biznes i przemysł

Dreamlinerom grożą ograniczenia lotów. Powodem silniki Rolls-Royce’a

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-04-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RyneK Lotniczy.pl/ The Bloomberg/ Rzeczpospolita

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Dreamlinerom grożą ograniczenia lotów. Powodem silniki Rolls-Royce’a
Fot. Wikimedia/ Gordon Werner
Na wniosek agencji lotniczych FAA i EASA linie lotnicze będą musiały dostarczyć dane o tym, jak często zgłaszają usterki w silnikach Trent 1000 – informuje The Bloomberg. Rolls Royce produkuje silniki z przeznaczeniem dla Boeingów 787.

Skutki awarii Trent 1000 w zeszłym roku dotkliwie odczuły już chociażby Air New Zeland oraz ANA. Wówczas przyczyną usterki były problemy z powłokami łopatek sprężarki osiowej komory ciśnienia pośredniego (intermediate pressure turbine – IPT) korodującymi w wysokiej temperaturze przez związki siarki zawarte w atmosferze. Samoloty obsługujące loty Air New Zealand z Auckland do Tokio Narity oraz do Buenos Aires były z tego powodu zmuszone do zawrócenia, po tym gdy wkrótce po starcie na pokładach maszyn pojawiły się problemy mechaniczne.

Dodatkowo, aż 380 silników Trent 1000 TEN z serii Package C (napędzających Boeingi 787-9) zostało poddanych dodatkowej kontroli. Uszkodzeniom mogły ulegać łopatki silnika, które miały być mniej wytrzymałe niż wykazywano to w raportach.

W związku z tymi ograniczeniami, wszystkie maszyny, które są wyposażone w Trent 1000 TEN Package muszą utrzymać podczas lotu dystans 140 minut do najbliższego lotniska, a nie jak to było dotychczas, 330 minut. —Trasy atlantyckie, ani te prowadzące nad lądem nie ucierpią. Tam limit 140 minut z powodzeniem wystarczy. Problemem mogą się okazać trasy nad Pacyfikiem – mówi Robert Mann, cytowany przez Blooomberg, ekspert ds. lotnictwa.

Trent 1000 TEN Package C są zamontowane w dwóch Boeingach 787-8 LOT-u, które przewoźnik odebrał w ubiegłym roku. Ograniczenia LOT-u jednak nie dotyczą, bo żadna z maszyn we flocie narodowej linii nie leci dalej niż 140 minut od najbliższego portu – poinformował Rzeczpospolitą rzecznik Adrian Kubicki.

Ostatnio odebrany Dreamliner 787-9 ma najnowszy silnik Rolls Royce Trent 1000 TEN Package D. SP-LSA, czyli pierwszy 787-9 w marcu przyleciał z Seattle do Polski. Druga z zamówionych przez PLL LOT maszyn jest już bliska ukończenia i mieliśmy ją okazję zobaczyć w zakładach Boeinga.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 11 września 2023

Zobacz również:

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Mateusz Kieruzal 01 maja 2022

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Biznes i przemysł

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Emilia Derewienko 30 marca 2020

Pozostałe z wątku:

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 11 września 2023

Zobacz również:

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Mateusz Kieruzal 01 maja 2022

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Biznes i przemysł

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Emilia Derewienko 30 marca 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5