W marcu 2018, portal dlapilota.pl stworzył konsorcjum, które można uznać za inaugurację wdrożenia polskiego U-Space.
W kooperacji z Polską Agencją Żeglugi Powietrznej, pod nadzorem Urzędu Lotnictwa Cywilnego, wspólnie z Jastrzębską Spółką Węglową Innowacje oraz liderami rynku: Creotech Instruments SA – polską spółką technologiczną działającą w sektorze kosmicznym, FlyTech UAV – krakowskim innowacyjnym start-upem, zajmującym się produkcją bezzałogowych systemów latających i oprogramowania, Aerobits – producentem transponderów ADS-B, WIZIPISI – specjalizujący się w analizach oraz przetwarzaniu zobrazowań satelitarnych i bezprzestrzennych, dlapilota.pl zawiązał konsorcjum kierunkowe w celu realizacji interdyscyplinarnej koncepcji U-Space na zurbanizowanych terenach postindustrialnych.
Nie jest pustym sloganem, że bezzałogowe statki powietrzne, popularnie nazywane dronami, zmienią lotnictwo. Z dotychczasowych obserwacji wynika, że w pierwszej kolejności przemiany dotkną lotnictwa ogólnego. Warto przypomnieć, że w lutym bieżącego roku, ULC zakończył konsultacje społeczne rozporządzenia dotyczącego lotów poza zasięgiem wzroku (BVLOS). Oznacza to, że po spełnieniu odpowiednich wymagań i za indywidualną zgodą prezesa ULC, automatyczne loty dronów będą mogły się odbywać bez wydzielonych struktur powietrznych. Więcej informacji na ten temat można przeczytać w artykule
Co nowe rozporządzenie BVLOS oznacza dla lotnictwa załogowego?W trakcie prac nad U-Space będzie testowana integracja lotów automatycznych i załogowych za pomocą ogólnie dostępnych technik radarowych z wykorzystaniem transponderów.
dlapilota.pl