Partner serwisu
Prawo i polityka

Chiny szansą dla programu A380

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-01-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Chiny szansą dla programu A380
fot. Airbus
Przyszłość superjumbo wydaje się mocno niepewna, dlatego delegacja Airbusa zwróciła się o pomoc do Chińczyków. Tamtejsze China Aircraft Leasing Group właśnie kupiło 15 Airbusów A320, dlatego europejski producent liczy, że rozszerzy współpracę o model A380.

Airbus już zapowiadał, że szykuje plan awaryjny na wypadek gdyby nie udało mu się sfinalizować kontraktu z Emirates dotyczącego zakupu kolejnych A380. Od końca 2014 r. spekulowano o przyszłości tej największej na świecie maszyny pasażerskiej. Produkcję zmniejszano dwukrotnie z powodu małego popytu. Największy, ale zarazem najbardziej zniecierpliwiony klient Airbusa groził, że musi uzyskać gwarancję utrzymania produkcji A380 przez co najmniej 10 lat. Producent ma zaległości w dostawie 100 sztuk A380, z czego 42 są przeznaczone dla Emirates. Nic dziwnego, że Airbus szuka wyjścia awaryjnego – ma nim być zwrot w kierunku rynku azjatyckiego.

Ostatni rok Airbus zakończył mocnym akcentem, finalizując transakcję na sprzedaż 50 samolotów z rodziny A320 neo dla China Aircraft Leasing Group (CALC). W związku z tym, że współpraca układa się dobrze, europejski planista zamierza przekonać firmę do A380. Rzecznik prasowy Airbusa nie potwierdził, czy Chiny otrzymały ofertę A380, skwitował jedynie, że temat jest „spekulacją branżową”. Jeśli doniesienia Reutersa się potwierdzą oznacza to, że program superjumbo ożywi się po dwuletniej przewie w zamówieniach.

W sprawie A380 z Chińczykami spotka się między innymi prezydent Francji, Emmanuel Macron. Głowa państwa uważnie przygląda się roszadom w Airbusie. Koncern wiosną 2019 roku opuści prezes Tom Enders, który zdecydował, iż nie przedłuży kontraktu. Decyzją zarządu w lutym 2018 roku ze stanowiska ustąpi także dyrektor operacyjny, Fabrice Brégier. Potwierdziły się tym samym spekulacje francuskiego dziennika „La Tribune". Konsorcjum jest zależne od niemieckich i francuskich rządów. Od 2013 r. państwa te zgodziły się zmniejszyć swoją rolę i zapowiedziały, że nie będą wchodzić do rady administracyjnej.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 11 września 2023

Zobacz również:

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Mateusz Kieruzal 01 maja 2022

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Biznes i przemysł

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Emilia Derewienko 30 marca 2020

Pozostałe z wątku:

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 11 września 2023

Zobacz również:

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Mateusz Kieruzal 01 maja 2022

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Biznes i przemysł

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Emilia Derewienko 30 marca 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5