Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

British Airways wprowadza bramki biometryczne na trzech lotniskach USA

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-03-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy,pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
British Airways wprowadza bramki biometryczne na trzech lotniskach USA
fot. British Airwa
British Airways wprowadza biometryczne bramki identyfikacyjne na trzy nowe lotniska w USA: w Nowym Jorku (JFK), Miami (MIA) i Orlando (MCO). "Biometryczne e-bramki", które od listopada 2017 r. były testowane na lotnisku w Los Angeles (LAX), wykorzystują technologię rozpoznawania twarzy, dzięki czemu proces odprawy przebiega znacznie szybciej niż tradycyjnie.

Pasażerowie nadal muszą okazać dowód tożsamości i kartę pokładową, podczas przejścia przez ochronę na lotnisku. Ale zamiast używać tradycyjnego procesu wejścia na pokład, British Airways radykalnie skraca czas odprawy, wprowadzając nowe technologie. Dzięki bramkom biometrycznym w LAX, British Airways było w stanie wpuścić na pokład "ponad 400 klientów w ciągu zaledwie 22 minut", co według firmy stanowi mniej niż połowę normalnego czasu odprawy.

British Airways wyjaśnia, że nowy proces na Międzynarodowym Lotnisku w Orlando jest już w toku. Dwie bramki biometryczne są na miejscu, skanując klientów podczas codziennego lotu z Orlando do Gatwick w Anglii. Firma twierdzi, że na tym połączeniu udaje jej się obsłużyć około 240 osób w zaledwie 10 minut.

W Nowym Jorku i Miami British Airways przeprowadzają nieco inną próbę, w której bramki będą wykorzystywane do identyfikacji pasażerów przybywających z lotniska Heathrow. Oznacza to, że nie będzie już konieczne skanowanie ich dokumentów podróży czy pobieranie odcisków palców po wylądowaniu.

Testy British Airways są tylko jednym z przykładów testów technologii biometrycznych prowadzonych w portach lotniczych na całym świecie. Dubaj pracuje nad wykorzystaniem technologii rozpoznawania twarzy do obsługi punktów kontrolnych na swoim lotnisku międzynarodowym. Zintegrowane rozpoznawanie twarzy wprowadziła też w zeszłym roku Delta, natomiast JetBlue testował abordaż biometryczny na rejsach na Arubę. Zarówno Departament Bezpieczeństwa Wewnętrznego, jak i ochrona celna i graniczna integrują rozpoznawanie twarzy z punktami kontroli bezpieczeństwa, co niedawno wywołało krytykę Centrum prywatności i technologii Georgetown Law.

Swoją bramkę biometryczną testowało też w ubiegłym roku lotnisko w Modlinie. Testy nowego urządzenia były możliwe dzięki współpracy z Wojskową Akademią Techniczną i Strażą Graniczną. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

British Airways zredukuje w zimie liczbę lotów do Krakowa

Pasażer i linie lotnicze

British Airways zredukuje w zimie liczbę lotów do Krakowa

Mateusz Kieruzal 23 sierpnia 2023

British Airways polecą do Rygi i Belgradu. Powraca także Kolonia

Pasażer i linie lotnicze

British Airways stawiają mocniej na Gatwick i pozbawią slotów easyJet

Infrastruktura i lotniska

British Airways po dłuższej przerwie wracają do Chin

Pasażer i linie lotnicze

British Airways zaprezentowały nowe mundury i uniformy

Pasażer i linie lotnicze

Dwunasta trasa British Airways do Francji i rywalizacja z easyJet

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

British Airways zredukuje w zimie liczbę lotów do Krakowa

Pasażer i linie lotnicze

British Airways zredukuje w zimie liczbę lotów do Krakowa

Mateusz Kieruzal 23 sierpnia 2023

British Airways polecą do Rygi i Belgradu. Powraca także Kolonia

Pasażer i linie lotnicze

British Airways stawiają mocniej na Gatwick i pozbawią slotów easyJet

Infrastruktura i lotniska

British Airways po dłuższej przerwie wracają do Chin

Pasażer i linie lotnicze

British Airways zaprezentowały nowe mundury i uniformy

Pasażer i linie lotnicze

Dwunasta trasa British Airways do Francji i rywalizacja z easyJet

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5