Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Bristol chce zbudować metro z linią na lotnisko

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-12-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Broostol Post/Bristol City Council

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Bristol chce zbudować metro z linią na lotnisko
Fot. Tom Collins, GNU 1.2/Wikimedia Commons
4 mld funtów - to szacowany koszt budowy metra w Bristolu. Władze tego brytyjskiego miasta chcą zbudować sieć podziemnej kolei w ciągu najbliższych 10 lat.

Sieć, na którą będą składać się trzy linie, miałaby przede wszystkim połączyć lotnisko z centrum miasta, wschodem oraz północą. O realizację inwestycji zabiega burmistrz Marvin Rees, który poszukuje finansowania m. in. tej inwestycji w Chinach. Ostatnie szacunki mówią o kosztach rzędu ok. 4 mld funtów. Jedna z wcześniejszych prognoz zakładała koszty na poziomie 9 mld funtów. Ratusz postanowił jednak zracjonalizować wydatki na ten cel i okroić projekt. Budowa metra uwzględniona została w studium stworzonym przez Partnerstwo Anglii Wschodniej na Rzecz Rozwoju Transportu.

Najważniejsze rejony miasta, które skorzystałyby na inwestycji, to Bradley Stoke, Emersons Green oraz lotnisko. W tej chwili mieszkańcy, którzy chcą dostać się do centrum, korzystają z autobusów. Linia północna biegłaby z Aztec West, tuż obok Bradley Stoke, następnie pobiegłaby w kierunku centrum handlowego Cribbs Causeway oraz Southmead, a następnie dobiegłaby do centrum, w rejon Gloucester Road. Przebieg linii wschodniej częściowo pokrywałby się z drogą A420, przez Kingswoood oraz Warmley, linia następnie odbiłaby w kierunku północnym - do Emersons Green. Linia południowa biegłaby od Southville, Knowle West do Bishopsworth, następnie dotarłaby do lotniska.

- Nie mamy systemu transportu publicznego z prawdziwego zdarzenia, dlatego musimy dać ludziom korzystną alternatywę, która spowoduje, że zaczną przesiadać się z samochodów do tego, co my im zaproponujemy. Zachęćmy mieszkańców do korzystania z transportu publicznego i chrońmy środowisko. Zejdźmy z transportem pod ziemię tak szybko, jak to możliwe - powiedział burmistrz Bristolu.

Dziesięcioletni plan uwzględnia trzyletni okres projektowania i przygotować oraz siedem lat procesu budowy linii. Z pierwszych informacji, jakie dało się uzyskać po badaniach geologicznych wynika, że 65-75% linii zostanie zbudowane pod ziemią. Pozostała część tras, zlokalizowana na peryferiach, ma być poprowadzona na powierzchni ziemi.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Więcej autobusów lepsze niż duże projekty transportowe?

Pasażer i linie lotnicze

Więcej autobusów lepsze niż duże projekty transportowe?

Przemysław Farsewicz 16 czerwca 2023

Strajk totalny w Niemczech. Mają stanąć autobusy, pociągi i samoloty

Infrastruktura i lotniska

Chicago: Nowe połączenie na O’Hare od Elona Muska

Biznes i przemysł

Chicago: Nowe połączenie na O’Hare od Elona Muska

Łukasz Malinowski 30 czerwca 2018

Katowice Airport: Wkrótce nowe trasy autobusowe do lotniska (cz. 4)

Infrastruktura i lotniska

Visa stawia na innowacje w transporcie. Ułatwienia dla kolei i samolotów

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Więcej autobusów lepsze niż duże projekty transportowe?

Pasażer i linie lotnicze

Więcej autobusów lepsze niż duże projekty transportowe?

Przemysław Farsewicz 16 czerwca 2023

Strajk totalny w Niemczech. Mają stanąć autobusy, pociągi i samoloty

Infrastruktura i lotniska

Chicago: Nowe połączenie na O’Hare od Elona Muska

Biznes i przemysł

Chicago: Nowe połączenie na O’Hare od Elona Muska

Łukasz Malinowski 30 czerwca 2018

Katowice Airport: Wkrótce nowe trasy autobusowe do lotniska (cz. 4)

Infrastruktura i lotniska

Visa stawia na innowacje w transporcie. Ułatwienia dla kolei i samolotów

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5