– Jesteśmy dumni, że możemy zaprezentować serię CS podczas tegorocznych targów w Dubaju - powiedział Fred Cromer, prezes Bombardiera. Dubai Airshow odbędzie się między 12 a 16 listopada.
Bombardier planuje większą ekspansję na rynek Bliskiego Wschodu. Docelowo chce dostarczyć tam 450 samolotów. – Wydajność linii lotniczych w tym terenie wciąż rośnie, pomimo malejących zysków z powodu pojawienia się tanich przewoźników w regionie – powiedział Jean-Paul Boutibou, wiceprezes ds. sprzedaży, w rejonie Bliskiego Wschodu i Afryki.
Do końca 2019 roku Air Baltic chcą posiadać w swojej flocie 20 samolotów typu Bombardier CS300. Do 2021 roku, jako posiadacz floty, złożonej wyłącznie z Bombardierów, airBaltic będzie miał jednocześnie jedną z najmłodszych flot w Europie. Obecnie przewoźnik wykonuje połączenia m.in. do Amsterdamu, Barcelony, Rzymu, Londynu, Paryża, Tbilisi i wielu innych. Obecnie linie lotnicze wykonują również połączenia na Bliski Wschód i do Skandynawii. Łącznie to ponad 60 kierunków.
Bombardier będzie również podkreślał swoją obecność na innych pokazach lotniczych. Przy okazji producent i AirBaltic poinformowali o uruchomieniu nowej trasy między Rygą a Abu Dhabi.
Ostatnio IATA prognozowała, że w ciągu najbliższych pięciu lat Chiny staną się największym rynkiem w branży lotniczej na świecie. Rynek ten jest mocno regulowany dla przewoźników zagranicznych, o czym zdaje sobie sprawę również Boeing, który nawiązał współpracę z Air China w kontekście zakupu MAX-ów. Obecnie Air China korzystają z ponad 140 boeingów 737NG. Największym zamawiającym MAX-ów póki co jest China Southern (50), a następnie Ruili Airlines (36) i Donghai Airlines (25).
Niedawno Airbus przejął większościowy pakiet akcji spółki córki Bombardier, odpowiadający za produkcję modeli CS300. Więcej na ten temat można przeczytać
tutaj.