Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Bogáts: LOT wzmocni swoją pozycję w Europie dzięki połączeniom z Budapesztu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-08-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Routes Online/ Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Bogáts: LOT wzmocni swoją pozycję w Europie dzięki połączeniom z Budapesztu
fot. PLL LOT
– Budapeszt nie miał bezpośredniego połączenia za ocean od 2011 roku, kiedy swoje loty na Węgry anulowali amerykańscy przewoźnicy. Wiedzieliśmy, że w końcu pojawią się linie lotnicze zainteresowane tą trasą – mówi o rozpoczętej niedawno współpracy z PLL LOT Balázs Bogáts, szef rozwoju linii lotniczych na lotnisku w Budapeszcie, w rozmowie z Routes Online.

Balázs Bogáts udzielił wywiadu portalowi Routes Online, w którym stwierdził, że otwarte w tegoroczne wakacje połączenie do Budapesztu jest pomysłem bardzo dobrym i potrzebnym, a loty za ocean najważniejszymi obecnie połączeniami wykonywanymi z węgierskiego lotniska.

Balázs Bogáts, szef rozwoju linii lotniczych na lotnisku w Budapeszcie: Definitywnie jednymi z najważniejszych tras z budapesztańskiego lotniska są te do Stanów Zjednoczonych. Obsłużą je linie lotnicze LOT: cztery razy w tygodniu realizowane będą połączenia do Nowego Jorku (JFK), a dwa razy w tygodniu – do Chicago (ORD). Do USA będzie można dostać się na pokładzie Dreamlinera.

Budapeszt nie miał bezpośredniego połączenia za ocean od 2011 roku, kiedy swoje loty na Węgry anulowali amerykańscy przewoźnicy – Delta Air Lines i American Airlines. Linie American zostały nawet objęte specjalnym programem ochronnym przed bankructwem na określony czas, w celu umożliwienia spółce reorganizacji. Wysokie ceny ropy nie sprzyjały utrzymaniu ciągłości tych połączeń. Rok później zbankrutował narodowy węgierski przewoźnik – Malev. Ruch pasażerski zmniejszał się z dnia na dzień, co również nie sprzyjało rozwojowi połączeń transatlantyckich i doprowadziło do ich zniknięcia.

Jednak ruch lotniczy pomiędzy Węgrami a Stanami Zjednoczonymi wzrósł dwukrotnie, dlatego też w 2014 roku rozpoczęliśmy negocjacje z kilkoma przewoźnikami ze Stanów Zjednoczonych, Bliskiego Wschodu i Europy. Konkurencja między portami lotniczymi w kwestii połączeń maszynami szerokokadłubowymi jest ogromna, musieliśmy więc poczekać na właściwy moment. W tamtym czasie Budapeszt był największym punktem, nieobsługującym jednocześnie ruchu bezpośredniego w Europie. Nawet mniejsze miejscowości miały połączenia bezpośrednie. Wiedzieliśmy, że w końcu pojawi się przewoźnik zainteresowany tą trasą.

Myślę, że lotniska dzisiaj muszą podejmować nawet niezwykłe, niecodzienne wyzwania, aby osiągać swoje cele biznesowe. Naszym partnerem został PLL LOT. Jestem głęboko przekonany, że rozwój poza granicami Polski to wielki krok naprzód w kierunku wzmocnienia pozycji LOT w regionie Europy Środkowej i Wschodniej.

Zainteresowanie lotniskiem rośnie

W ciągu ostatnich dwóch lat otworzyliśmy ponad 50 nowych tras i nie anulowaliśmy żadnej z nich, co świadczy o tym, że działają one dobrze. Naszym celem jest wzmocnienie istniejących operacji i zachęcanie naszych partnerów do zwiększania częstotliwości.

Skupiamy się na zwiększaniu świadomości, że Budapeszt chętnie współpracuje z innymi zainteresowanymi stronami, takimi jak biura turystyki, co ostatecznie prowadzi do większego zapotrzebowania. Nadal jednak istnieją białe plamy na mapie, które musimy objąć: we Francji, w Skandynawii lub w regionie bałtyckim.

Lotnisko w Budapeszcie ma doskonałe relacje z wszystkimi dużymi tanimi przewoźnikami, takimi jak Wizz Air, Ryanair czy easyJet, czy też spółkami córkami z pełną obsługą, jak Eurowings, Transavia lub z dużymi niezależnymi niskimi kosztami. Obecnie 50% miejsc w samolotach z Budapesztu jest oferowanych przez tanie linie lotnicze. Różnice pomiędzy pełną usługą a tanimi liniami lotniczymi będą się powoli zmniejszać.

Rynek węgierski jest perspektywiczny

W zeszłym roku Air Canada Rouge otworzył trasę Budapeszt – Toronto trzy razy w tygodniu. W tym roku wzrosła ona do sześciu tygodniowo ze względu na duże zainteresowanie. Ta opowieść może zachęcić wszystkich, którzy mieli wątpliwości co do rozwoju rynku węgierskiego.

Mamy duże zapotrzebowanie na loty do i z Azji, dlatego też Aeroflot i Qatar Airways zwiększyły swoje częstotliwości na tych połączeniach, a linie Emirates zagęściły liczbę miejsc w swoim samolocie. Pomimo słabnącego funta brytyjski rynek pozostaje naszym największym, jesteśmy tam połączeni z 13 portami lotniczymi, których udział w ruchu wynosi 16%.

Rok 2017 jest już trzecim z kolei rokiem, kiedy mamy dwucyfrowy wzrost. Spodziewamy się, w nadchodzących latach będzie spowalniać, ale wciąż jest powyżej średniej europejskiej.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wakacyjny wzrost ruch lotniczego nad Europą

Infrastruktura i lotniska

Wakacyjny wzrost ruch lotniczego nad Europą

Mateusz Kieruzal 14 września 2023

LOT: Sukces lotów do Kairu

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Sukces lotów do Kairu

Mateusz Kieruzal 06 września 2023

Zobacz również:

O byłego prezesa PLL LOT zabiegała konkurencja, ale odmawiał po żołniersku

Pasażer i linie lotnicze

Od Dasha do Dreamlinera. Historia pilota LOT-u

Pasażer i linie lotnicze

Od Dasha do Dreamlinera. Historia pilota LOT-u

Mateusz Kieruzal 21 sierpnia 2023

Pozostałe z wątku:

Wakacyjny wzrost ruch lotniczego nad Europą

Infrastruktura i lotniska

Wakacyjny wzrost ruch lotniczego nad Europą

Mateusz Kieruzal 14 września 2023

LOT: Sukces lotów do Kairu

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Sukces lotów do Kairu

Mateusz Kieruzal 06 września 2023

Zobacz również:

O byłego prezesa PLL LOT zabiegała konkurencja, ale odmawiał po żołniersku

Pasażer i linie lotnicze

Od Dasha do Dreamlinera. Historia pilota LOT-u

Pasażer i linie lotnicze

Od Dasha do Dreamlinera. Historia pilota LOT-u

Mateusz Kieruzal 21 sierpnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5