Partner serwisu
Biznes i przemysł

Boeing: Mimo współpracy z Airbusem Bombardier nie ucieknie od zobowiązań

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-10-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/Reuters

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Boeing: Mimo współpracy z Airbusem Bombardier nie ucieknie od zobowiązań
fot. Bombardier
Amerykański producent odniósł się do zaskakującej informacji dotyczącej przejęcia przez Airbusa pasażerskich odrzutowców Bombardiera. Boeing w odpowiedzi na ten komunikat zaznaczył, że maszyny CSeries wciąż mogą być obłożone cłem, nawet jeśli będą montowane w USA.

O tej transakcji mówi się, że może zmienić krajobraz transatlantyckiej „wojny handlowej" z Boeingiem. Chodzi o informację sprzed dwóch dni, zgodnie z którą Airbus dostanie większość udziałów w CSeries Bombardiera. Airbus przejmie dokładnie 50,01 proc. akcji w spółce CSALP, 31 proc. będzie należało zaś do Bombardiera, 19 proc. z kolei do samorządu kanadyjskiego regionu Quebec, który w 2015 roku przekazał miliard dolarów na wsparcie programu.

Boeing: Bombardierowi się nie upiecze

Kanadyjski przewoźnik wziął na swoje barki całą działalność marketingową i pozyskiwanie nowych klientów dla Bombardiera. CNN Money pisał, że ten krok może dodać oliwy do ognia w sporze z Boeingiem, który to oskarżył swojego konkurenta o to, że korzysta z nienależnych subwencji. Dzięki temu Bombardier miał sprzedawać samoloty przewoźnikowi Delta Airlines po kosztach. Resort handlu w konsekwencji obłożył cłem prawie 220 proc. samoloty Bombardiera serii C (CSeries).  Decyzja władz USA w tej sprawie wciąż nie jest jednak jeszcze ostateczna.

Na stanowisko Boeinga w sprawie głośnej współpracy nie trzeba było długo czekać. Producent stwierdził, że odrzutowce CSeries nadal mogą być dotknięte wysokimi cłami, nawet jeśli w wyniku kontraktu będą montowane w USA (dokładniej w stanie Alabama). 

Zgoła odmiennego zdania zdaje się być William Perry, były sekretarz obrony, który zaznacza, że strategia Bombardiera może pozwolić mu uniknąć obowiązków płacenia, ponieważ sprawa handlowa dotyczy częściowo i całkowicie zmontowanych samolotów. – To może być luka, którą kanadyjski koncern ma nadzieję wykorzystać – powiedział przy tym. 

Zwycięstwo w Kanadzie to wygrana w Wielkiej Brytanii

Skrzydła maszyn pochodzą z Irlandii Północnej, a połowa komponentów, włączając silniki, ma metkę „made in the U.S”. Dyrektor generalny Airbusa, Tom Enders, zasugerował więc, że „zwycięstwo w Kanadzie to zwycięstwo dla Wielkiej Brytanii". Porozumienie między Airbusem i Bombardierem pozwoli bowiem stworzyć nowe miejsca pracy w irlandzkiej fabryce.

Kanadyjski producent ma jeszcze większe ambicje. Chce stać się trzecim znaczącym graczem na globalnej arenie producentów samolotów. 

Zjednoczone Królestwo pojawia się w tym kontekście nieprzypadkowo. W spór między Bombardierem i Boeingiem zaangażowała się m.in. brytyjska premier Theresa May. Stwierdziła przy tym, że przez swoje działania w sporze dotyczącym nałożenia przez USA karnego cła Boeing podważa współpracę z Wielką Brytanią.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Boeing z nowym prezydentem na Chiny

Prawo i polityka

Boeing z nowym prezydentem na Chiny

Tomasz Śniedziewski 17 sierpnia 2023

Boeing sprzedał w lipcu 52 samoloty, najwięcej Dreamlinerów

Biznes i przemysł

Boeing: Duże zapotrzebowanie na nowych pilotów, stewardów i techników

Biznes i przemysł

Boeing stracił w Q2 prawie 150 mln dolarów

Biznes i przemysł

Boeing stracił w Q2 prawie 150 mln dolarów

Rafał Dybiński 27 lipca 2023

Boeing sprzedał w czerwcu ponad 300 samolotów

Biznes i przemysł

Boeing sprzedał w czerwcu ponad 300 samolotów

Rafał Dybiński 17 lipca 2023

Boeing: Kryzys B737 MAX to samookaleczenie

Biznes i przemysł

Boeing: Kryzys B737 MAX to samookaleczenie

Mateusz Kieruzal 05 lipca 2023

Zobacz również:

Boeing z nowym prezydentem na Chiny

Prawo i polityka

Boeing z nowym prezydentem na Chiny

Tomasz Śniedziewski 17 sierpnia 2023

Boeing sprzedał w lipcu 52 samoloty, najwięcej Dreamlinerów

Biznes i przemysł

Boeing: Duże zapotrzebowanie na nowych pilotów, stewardów i techników

Biznes i przemysł

Boeing stracił w Q2 prawie 150 mln dolarów

Biznes i przemysł

Boeing stracił w Q2 prawie 150 mln dolarów

Rafał Dybiński 27 lipca 2023

Boeing sprzedał w czerwcu ponad 300 samolotów

Biznes i przemysł

Boeing sprzedał w czerwcu ponad 300 samolotów

Rafał Dybiński 17 lipca 2023

Boeing: Kryzys B737 MAX to samookaleczenie

Biznes i przemysł

Boeing: Kryzys B737 MAX to samookaleczenie

Mateusz Kieruzal 05 lipca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5