Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Boeing i Embraer: Końca negocjacji nie widać


Wstecz Dalej

Autor:

Magdalena Wosińska

Data publikacji:
2018-05-14 16:48
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl/ Reuters

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Boeing i Embraer: Końca negocjacji nie widać
fot. Embraer
Negocjacje Boeinga i Embraera póki co nie zmierzają ku końcowi. Choć rząd Brazylii wyraził zgodę na umowę między stronami, producenta pokonują póki co trudności w wyodrębnieniu trzech działów brazylijskiego przewoźnika.
O planowanym połączeniu sił światowi giganci poinformowali już w grudniu 2017 roku. Rząd opowiadał się otwarcie za takim sojuszem w lotnictwie cywilnym. Kością niezgody był jednak program wojskowy – brazylijskie władze nie chciały, by doszło do kupna Embraera przez koncern z USA, bo chciały zachować niezależność programów wojskowych swojej firmy. Sojusz miał być odpowiedzią na umowę Airbusa z Bombardierem dotyczącą zakupu CSeries.

Boeing „zbliża się” do porozumienia z brazylijskim Embraerem – powiedział w wywiadzie dla telewizji CNBC Dennis Muilenburg, prezes Boeinga, w lutym 2018 roku. Koncern przedstawił rządowi Brazylii plan kupna 80-90 proc. udziałów w nowej spółce, która objęłaby dział samolotów cywilnych Embraera. Od tego czasu nie udało się jednak wypracować porozumienia satysfakcjonującego dla obu stron. Połączenie części Embraera z Boeingiem opóźniają trudności w wyodrębnieniu trzech działów brazylijskiego przewoźnika.

Obaj producenci samolotów ogłosili w kwietniu, że rozmawiają o utworzeniu nowej spółki skupionej na samolotach cywilnych, z wykluczeniem działu samolotów wojskowych i dyspozycyjnych Embraera. Decyzja o pozostawieniu odrębnie działu wojskowego Embraera ułatwiła przełamanie oporów rządu Brazylii co do kontroli nad programami wojskowymi. 

Brazylijski producent w ubiegłym roku dostarczył 210 samolotów, czyli o ponad 6 procent mniej niż w 2016 roku. 101 to maszyny regionalne. Przewoźnicy odebrali 79 E175, 12 A190 i 10 E195. Pozwoliło to przekroczyć liczbę 1400 odrzutowców. Największymi odbiorcami koncernu byli: SkyWest, United Airlines Horizon i American Airlines.

Tylko w IV kwartale Embraer dostarczył 73 maszyny, 50 dyspozycyjnych i 23 regionalnych. W segmencie samolotów dyspozycyjnych Embraer przekazał 109 maszyn — 37 dużych Legacy i Lineage i 72 mniejszych Phenom. Firma wywiązała się z harmonogramu, wszystko jednak dzięki dobrej pierwszej połowie roku.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Boeing uznał zwycięstwo Bombardiera

Biznes i przemysł

Boeing uznał zwycięstwo Bombardiera

Magdalena Wosińska 26 marca 2018

Zniecierpliwiony Embraer chce sfinalizować kontrakt z Boeingiem

Biznes i przemysł

Zniecierpliwiony Embraer chce sfinalizować kontrakt z Boeingiem

Magdalena Wosińska 09 marca 2018

Embraer otrzymał certyfikat na E190-E2

Biznes i przemysł

Embraer otrzymał certyfikat na E190-E2

Magdalena Wosińska 01 marca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS