Boeing i Aeromexico świętują dostawę pierwszego z zamówionych 90 samolotów Boeing 737 MAX. Linie lotnicze z Meksyku planują użycie bardziej wydajnych paliwowo i dających większy zasięg samolotów MAX-ów, aby rozbudować swoją sieć połączeń w obu Amerykach.
W 2012 roku Aeromexico złożyło zamówienie na maksymalnie 90 samolotów MAX, w tym MAX 8 i na większy wariant MAX 9. Oba modele oferują liniom lotniczym możliwość latania z około 160 do 190 pasażerów na lotach o długości około 3,550 mil morskich (6570 km), zarówno z mniejszymi kosztami operacyjnymi jak i większym komfortem pasażerów.
– Jesteśmy dumni z tego, że jesteśmy jedną z pierwszych linii lotniczych w Ameryce Łacińskiej obsługujących ten samolot. Pozwala nam to zapewnić wydajność operacyjną, która przekłada się na wiele korzyści dla naszych klientów, zarówno pod względem ich komfortu pokładowego, jak i warunków jakie muszą spełnić aby dotrzeć do celu – mówi Andrés Conesa, dyrektor generalny Aeromexico.
Aeromexico, to największa linia lotnicza w Meksyku, obsługująca jedną z najbardziej zaawansowanych technologicznie flot w regionie. Jest wiodącym operatorem Dreamlinera 787. – Jesteśmy zaszczyceni, że możemy rozszerzyć naszą współpracę z Aeromexico i powitać ich w rodzinie 737 MAX – powiedział Ricardo Cavero, wiceprezes ds. sprzedaży w Ameryce Łacińskiej, Boeing Commercial Airplanes. – 737 MAX zapewni firmie Aeromexico niezrównaną niezawodność, oszczędność paliwa i doskonałe wrażenia z lotu dla pasażerów – dodaje.
Rodzina 737 MAX została zaprojektowana tak, aby oferować klientom wyjątkową wydajność, przy niższych kosztach na pasażera i rozszerzonej ofercie, która otworzy nowe możliwości na rynku samolotów jednoprzedziałowych. 737 MAX posiada najnowsze silniki CFM LEAP-1B, winglety Advanced Technology, wnętrze Boeing Sky, duże wyświetlacze pokładowe i inne funkcje zapewniające najwyższą wydajność, niezawodność i komfort pasażerów w samolotach tego typu.
W grudniu ubiegłego roku pierwsze dwa z zamówionych sześciu samolotów 737 MAX 8
odebrał narodowy przewoźnik, Polskie Linie Lotnicze LOT. – Nowy MAX jest bardzo wygodny i przestronny, ma dużo więcej światła niż niektóre Boeingi 737 – mówił wówczas prezes LOT-u, Rafał Milczarski.
Podobnie jak w przypadku samolotów Aeromexico, także LOT chce zwiększyć liczbę MAX-ów w swojej flocie. – Planujemy, aby do 2020 roku w naszej flocie było co najmniej 15 samolotów wąskokadłubowych, docelowo te samoloty to będą właśnie B737 MAX 8 – mówił Rafał Milczarski.