Adamczyk: Połączenia kolejowe do CPK będą konfrontowane z ekspertami - Rynek Lotniczy
 
Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Adamczyk: Połączenia kolejowe do CPK będą konfrontowane z ekspertami


Wstecz Dalej

Autor:

Martyn Janduła

Data publikacji:
2017-09-25 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Adamczyk: Połączenia kolejowe do CPK będą konfrontowane z ekspertami
Fot. Dariusz Kłosiński, Lotnisko Chopina
Wybór lokalizacji dla Centralnego Portu Komunikacyjnego wywołał na nowo dyskusję o koniecznym powiązaniu inwestycji z drogami i koleją. Mimo że pytania wydają się strategiczne z punktu widzenia istnienia i funkcjonowania Portu, to wciąż jest więcej znaków zapytania niż wyczerpujących odpowiedzi.
Przed tygodniem poznaliśmy oficjalną lokalizację Centralnego Portu Komunikacyjnego. Potwierdził ją również Mikołaj Wild, Pełnomocnik Rządu do spraw Centralnego Portu Komunikacyjnego. Ogłoszenie tak ważnej informacji od razu zrodziło pytania o niezbędnych dowiązaniach drogowych i kolejowych do przyszłej inwestycji.

Szybka kolej na CPK do 2035

Mikołaj Wild już szeroko wypowiedział się o innych inwestycjach powiązanych z CPK. Cały projekt zakłada dwa etapy. Pierwszy z nich potrwa do 2027 roku i zamknie się w 35 mld zł (w tym: 16-19 mld zł komponent lotniczy, 8-9 mld zł kolej i 6,87 mld zł drogi). Drugi dotyczy już tylko dalszej rozbudowy sieci kolejowej. Ma on potrwać do 2035 roku i kosztować 23 mld zł. W tym mają zawierać się projekty komplementarne.

W sprawie powiązań CPK z koleją wypowiedział się także minister infrastruktury i budownictwa, Andrzej Adamczyk. – CPK to nie tylko port, który jest dobrze skomunikowany drogowo, ale także kolejowo – zauważył. – Bezwzględnie muszą być zrealizowane inwestycje drogowe na istniejącej sieci i upłynniające ruch samochodowy oraz kolejowe. To jest poza wszelką dyskusją – podkreślił.

Szybka kolej konieczna na CPK

Jak wyjaśnił, inwestycja zakłada, by planowany port miał duże znaczenie w komunikacji transkontynentalnej. Polskie władze dążą – wraz z przedstawicielstwem PLL LOT – by CPK stał się również hubem przesiadkowym dla polskich linii lotniczych. – Muszą więc prowadzić do niego również dogodne połączenia kolejowe. Na pewno Warszawa musi być w sposób właściwy skomunikowana z CPK, a czas przejazdu musi być odpowiednio krótki – wyjaśnił. Dodał, że także lokalna infrastruktura kolejowa musi być odpowiednio skomunikowana z przyszłą inwestycja.

Niestety, wciąż w dużej mierze rząd mówi o planach, a w odpowiedziach brakuje konkretów. – Na szczegóły przyjdzie tutaj czas – zaznaczył Adamczyk. – Konkretne przedsięwzięcia będą dopiero projektowana oraz tworzone w porozumieniu z Pełnomocnikiem Rządu ds. budowy Centralnego Portu Lotniczego, jak i resortem infrastruktury – a za jego pośrednictwem – również z zarządcą infrastruktury Polskimi Liniami Kolejowymi oraz ekspertami branży kolejowej – wymienia minister.



Kongres Rynku Lotniczego
 

Lotnictwo cywilne to niezwykle dynamicznie rozwijająca się gałąź naszej gospodarki. Łączna liczba pasażerów na polskich lotniskach w minionym roku osiągnęła rekordowy wynik 40 milionów osób. O tym jak dalej wspierać ten proces rozmawiać będziemy podczas Kongresu Rynku Lotniczego, który odbędzie się 12 września w Warszawie.

Kongres (wcześniej jako Forum Lotnicze) już od 2015 roku jest jedyną tej skali płaszczyzną do dyskusji między instytucjami rządowymi, organizacjami i podmiotami gospodarczymi na temat najważniejszych kwestii mających miejsce na rynku lotniczym w Polsce i za granicą.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie www.kongresrynkulotniczego.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Wild: CPK poradzi sobie bez klasycznych KDP

Infrastruktura i lotniska

Wild: CPK poradzi sobie bez klasycznych KDP

Leonard Dolecki 28 września 2017

Lotnisko w Baranowie to dobry znak dla kolei

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Baranowie to dobry znak dla kolei

mt 28 września 2017

CPK: Baranów czeka na superlotnisko (ZDJĘCIA)

Infrastruktura i lotniska

CPK: Baranów czeka na superlotnisko (ZDJĘCIA)

Bartosz Józefiak 01 października 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS